preview

Gymnázium, Lipník nad Bečvou, Komenského sady 62, příspěvková organizace

Na naší škole byla i je dobrá atmosféra ve vztahu mezi žáky a učiteli. Pedagogové se snaží vytvořit žákům co nejlepší podmínky ke studiu, aby bylo sice náročné, ale bez nadměrné zátěže a stresů. To je i jeden z hlavních předpokladů pro dobré studijní výsledky a připravenost na studium vysokoškolské. Většina našich absolventů úspěšně skládá přijímací zkoušky na vysoké školy. Mnozí z nich přicházejí navštívit své bývalé učitele, aby se svěřili se svými životními úspěchy.Za svůj všestranný rozvoj vděčí naše gymnázium jednak úsilí ředitele školy Mgr. Pavla Vykoupila, jednak činnosti pedagogů a zaměstnanců školy, ale i zřizovateli gymnázia Městu Lipník nad Bečvou, které školu financuje a podporuje.K efektivnějšímu způsobu vzdělávání žáků slouží na škole odborné učebny pro výuku fyziky a výpočetní techniky s možností využití multimediální techniky i pro jiné předměty, dále učebna pro výuku cizích jazyků, chemie, hudební a výtvarné výchovy. Záměrem do budoucna se jeví potřeba dalších odborných učeben pro přírodovědné nebo humanitní předměty, ale zejména pro výuku tělesné výchovy (zatím se situace řeší přesunem výuky tělesné výchovy do prostor jiných škol v Lipníku, využívána je zejména sportovní hala SOŠ elektrotechnické apod.).V budoucnu chceme v souladu s moderními a novými tendencemi ve školství vybavit naše žáky souborem klíčových kompetencí, tím je připravit na další vzdělávání a uplatnění ve společnosti. K jejich vytváření směřuje nejen celý vzdělávací proces, ale i aktivity na škole probíhající.V učení z obecného hlediska jde o to, aby si každý žák dovedl sám vybírat nejvhodnější způsob učení, aby byl schopen vyhledávat a využívat informace pro řešení různých pracovních i jiných životních situací, aby si též uměl uvádět všechny získané poznatky do příslušných souvislostí a dovedl samostatně pozorovat i posuzovat rozmanité jevy v přírodě i společnosti. V souvislosti s tím vším pak bude toužit po dalším poznávání.Učení jako takové je nerozlučně spjato s řešením problémů. Žáci jsou vedeni k tomu, aby při řešení různých problémových situací dovedli podle svých dosavadních znalostí, zkušeností nebo schopností poznat jádro problému, najít nejvhodnější způsob jeho řešení (výběrem z různých variant) a aby cítili odpovědnost za své rozhodnutí. V tomto procesu se učitel stává stále více partnerem studenta, průvodcem na jeho cestě za řešením, “velkým bratrem” (jak býval nazýván učitel v Mezopotámii) na nikdy nekončící úzké kamenité stezce nalézání pravdy.S tím dále souvisí schopnost žáka řadit myšlenky do logického sledu a srozumitelně je předat ostatním, také porozumět druhým, případně se vcítit do jejich způsobu myšlení.Žák se též učí spolupracovat s ostatními žáky ve studijních skupinách, tím se pak zároveň připravuje na činnost v pracovních týmech v budoucím životě.Na to navazuje pak i vytváření dobrých mezilidských vztahů, též vztahu ke své vlasti a ke svému regionu (s jejich historickým dědictvím a životním prostředím). Také správné chápání občanských práv a povinností.Vše, co žák získá ve škole, může pak aplikovat v příslušných oblastech svého působení v dalším životě.V souvislosti se zaváděním reformy školství zákonem daného Rámcového vzdělávacího programu a vytvářením vlastního Školního vzdělávacího programu chceme naši školu profilovat jako náročnou školu poskytující kvalitní všeobecné vzdělání, nabízející studentům možnost výběru ze široké palety světových jazyků i možnost oborové specializace v posledních ročnících, přirozeně přecházející ve specializaci vysokoškolskou. Taková škola bude mít pro lipenský region vždy nezastupitelné místo. Na druhou stranu chceme využít zvláštního typu naší školy – “gymnázia o osmi třídách” – k prohlubování charakteru moderní veřejné školy rodinného typu, školy jakožto “velké rodiny”, kde se studenti svých učitelů nebojí a kde učitelé oslovují své studenty křestním jménem, kam přicházejí děti a po osmi letech odcházejí mladé slečny a mladí pánové, školy jakožto “kovadliny duše” (Komenský).Věříme, že všem uvedeným záměrům bude naše škola dobře sloužit a že se v návaznosti na bohaté tradice lipenského školství bude její činnost úspěšně rozvíjet i v budoucnosti. Věříme též, že bude dále pokračovat plodná spolupráce s městem Lipníkem nad Bečvou, s jeho institucemi i s lipenskou veřejností.

preview

Gymnázium, Lanškroun, nám. Jana Marka Marků 113

Krásné prostředí historické budovyPamátkově chráněná budova z roku 1874 stojí na náměstí J. M. Marků. Citlivě rekonstruované vnitřní prostory nenarušují historický ráz prostředí, ve kterém se odehrává nejen výuka, ale i společné akce celé školy jako je prosincové Zpívání u stromečku nebo Poslední zvonění maturantů. Podíl žáků na chodu školyVe škole úspěšně pracuje žákovský parlament. Podává připomínky a náměty směrem k vedení školy, podílí se i na organizaci akcí jako je den otevřených dveří nebo hokejový zápas století.V předmaturitním ročníku žáci ve spolupráci s kulturním centrem organizují celoměstské slavnosti Majáles a další rok spolu se sdružením rodičů maturitní ples. Úspěšnost při přípravě na vysokou školuTéměř každý absolvent naší školy pokračuje v dalším studiu. Za posledních pět let je průměrná úspěšnost přijetí na vysokou školu v osmiletém oboru studia 96 % a ve čtyřletém oboru studia 89 %.Naši absolventi jsou však úspěšní i v tomto studiu. Příkladem mohou být oktaváni maturitního ročníku 2020, kterým se všem podařilo i v náročných podmínkách distanční výuky uzavřít první ročníky medicíny, jaderky, práv, informatiky, ekonomky, genetiky, strojárny a dalších stejně náročných oborů. Zahraniční zájezdyV dobách, které přejí cestování, pořádá škola pro žáky zájezdy. Podívat se mohli tak už do Velké Británie, Francie, Německa, Rakouska, Dánska, Norska, Polska a Slovenska.Žáci se účastní mezinárodní spolupráce v rámci partnerských kontaktů města a spolupracují se studentským spolkem EDDA ve Vídni a nadací ACTION 365 ve Frankfurtu nad Mohanem. Sportovní a vzdělávací kurzyNa začátku studia čeká primu a první ročník s kvintou adaptační kurz. Prima dále absolvuje výuku plavání, sekunda lyžařský kurz na Dolní Moravě a tercie výuku bruslení. V kvintě a prvním ročníku jedou žáci na lyžařský kurz v Říčkách. Sextu a druhý ročník čeká nejprve sportovně-turistický kurz na Pastvinách a na jaře vzdělávací ekologický kurz v Kaprálově Mlýně. Septima a třetí ročník ukončí školní rok vodáckým kurzem na Vltavě nebo Sázavě. Akce mimo laviceNa nižším gymnáziu jezdí třídy každý rok na dvoudenní vlastivědné putování po krásách naší vlasti. Ve všech ročnících se pořádají jednodenní exkurze do vědeckých parků, elektráren, hvězdáren, muzeí a galerií či zájezdy na divadelní představení do Brna, Olomouce či Pardubic. ŠkebleDivadelní soubor má více jak dvacetiletou tradici, úspěšný je i na divadelních přehlídkách a soutěžích. Třeba i vám zde začne herecká kariéra. Možnosti trávení volného časuŽáci mohou o přestávkách a v polední pauze využívat venkovní dvorek se zelení vybavený pingpongovým stolem. Také malé sportovní hřiště s umělým povrchem za školou je přístupné žákům i o přestávkách a po vyučování. V případě špatného počasí je k dispozici prostředí studovny. Moderní odborné učebny a rychlý a dostupný internetLaboratoře a učebny chemie a fyziky prošly rekonstrukcí v minulých letech. Na podzim 2022 byla dokončena rekonstrukce laboratoře biologie.V roce 2021 se podařilo provést kompletní rekonstrukci počítačové sítě a ve všech učebnách je k dispozici rychlé a stabilní připojení k internetu. Celá škola je navíc pokrytá kvalitní Wi-Fi sítí pro učitele i žáky. Pedagogický sborAprobovaní učitelé, kteří milují svůj předmět a žákům nic neodpustí. A zároveň parta, co nezkazí žádnou legraci. 

preview

Gymnázium, Kojetín, Svatopluka Čecha 683

Gymnázium, Kojetín, Svatopluka Čecha 683 navazuje na tradici středoškolského vzdělávání v tomto městě a vzniklo v roce 1993. Jde o všeobecně zaměřenou školu s osmiletým a čtyřletým studijním programem. Jejím cílem je trvale poskytovat svým žákům kvalitní vzdělání prostřednictvím zkušených odborníků a připravit je ke studiu na vysoké škole. K tomu využíváme, možno říci, nadstandardní technické vybavení a moderně zrekonstruované prostory nejen v půdní vestavbě. Svou kapacitou je škola uzpůsobena pro dvanáct tříd, v nich může studovat maximálně 360 žáků. Menší počet žáků je tedy spíše předností, lze vnímat každého jednotlivě, učitelé i žáci se navzájem znají. Naše gymnázium má charakter spíše velké rodiny, než neosobní instituce. Dojíždějí k nám žáci z bývalých okresů Přerov, Kroměříž, Prostějov, s dopravou nejsou zásadní problémy a na případné změny v jízdních řádech gymnázium umí reagovat. Stravování pro nás zajišťuje městská školní jídelna.Gymnázium Kojetín se může pochlubit dlouhodobě vysokou úspěšností absolventů v přijímacím řízení na vysoké školy, výbornými výsledky žáků u maturitních zkoušek, čímž se řadí mezi nejúspěšnější školy v Olomouckém kraji. Žáci jsou úspěšní také v soutěžích a olympiádách.V rámci výuky nabízíme škálu volitelných seminářů a v rámci odborných předmětů je nezanedbatelná spolupráce s Přírodovědeckou fakultou UP Olomouc. V současné době se rozvíjí také spolupráce se Soudcovskou unií. S těmito partnery byl vytvořen nový výukový program zaměřený na problematiku trestního a občanského práva a od třetího ročníku vyššího gymnázia bude nabízen jako volitelný předmět.Na škole dále realizujeme řadu dalších projektů a aktivit, uskutečňují se domácí i zahraniční exkurze, mezinárodní spolupráce s partnerskou školou, sportovní a turistické výcvikové kurzy, taneční kurzy, besedy s významnými osobnostmi. Už několik let se škola úspěšně zapojuje do debatování ve středoškolské Debatní lize, zapojujeme se do projektu MF DNES Studenti čtou a píší noviny, dlouhodobě realizujeme projekt Adopce na dálku.V oblasti mimotřídní a zájmové činnosti se mohou naši žáci uplatnit při organizaci plesů, vánočních a veřejných akademií, při činnosti pěveckého sboru Prima nota, při dalších kulturních a sportovních akcích organizovaných žákovským parlamentem.O tom všem a o mnoha dalších činnostech a událostech naleznete podrobnější informace na těchto našich nově vytvořených stránkách.