preview

Masarykovo gymnázium Vsetín

Gymnázium ve Vsetíně bylo založeno v roce 1928, zdravotnická škola byla otevřena v roce 1951. Od roku 2013 tvoří obě instituce celek s názvem Masarykovo gymnázium, Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Vsetín.Jsme škola se silnou tradicí a pevnou vazbou ke Vsetínu a jeho okolí. V pěti oborech se u nás vzdělává více než 800 žáků a studentů středního a vyššího odborného stupně. Pedagogický sbor tvoří přes 70 kvalifikovaných vyučujících, našimi spolupracovníky jsou také externisté z řad lékařů a dalších profesí.Našim žákům a studentům pomáháme získat všeobecný vzdělávací základ, rozvíjíme jejich individuální studijní předpoklady, podporujeme je v oblastech jejich zájmu a připravujeme je tak na další studium či výkon zvoleného povolání.Své vzdělávací služby poskytujeme vždy na nejvyšší možné úrovni s odkazem k bohaté historii a úspěchům školy, se znalostí moderních vzdělávacích trendů a v souladu s potřebami našich žáků a studentů. Usilujeme o to, aby se naši žáci a studenti vzdělávali v bezpečném a podnětném prostředí, aby u nás nacházeli pochopení a podporu, aby byli přísní k sobě a tolerantní k druhým a aby byli na svou školu hrdí. Absolvent gymnáziaje připraven k úspěšnému zvládnutí studia na vybrané české nebo zahraniční vysoké školebezpečně ovládá dva cizí jazyky (AJ + ŠJ/FJ/NJ/RJ)má široký vědomostní základ a ucelené znalosti v oblastech svého individuálního zájmuv přístupu k řešení teoretických i praktických úkolů uplatňuje samostatnost, tvořivost a originalituv ústním i písemném projevu se vyjadřuje přesně a výstižně, odborně i jazykově správněnalézá, kriticky hodnotí, třídí a prezentuje informace, aktivně využívá moderní technikudokáže spolupracovat s ostatními, umí se učit a má dobré pracovní návykyje čestný, pracovitý a ohleduplný Absolvent zdravotnické školyje připraven k výkonu zvolené zdravotnické profese a k dalšímu prohlubování své kvalifikacemá pevně osvojené nezbytné odborné znalosti a potřebné pracovní dovednostiv přístupu k řešení svěřených úkolů uplatňuje samostatnost, spolehlivost a pečlivostpři práci s pacienty či klienty je trpělivý a empatický, respektuje lidskou důstojnostv ústním i písemném projevu se vyjadřuje přesně a výstižně, odborně i jazykově správněefektivně pracuje s odbornými informacemi, ovládá moderní technikudokáže spolupracovat s ostatními, umí se učit a má dobré pracovní návykybezpečně ovládá anglický jazykje čestný, pracovitý a ohleduplný, dbalý slibu a odkazu Florence Nightingalové

preview

Křesťanské gymnázium

Naše gymnázium bylo založeno s cílem posílit kladné hodnoty ve vzdělávání a výchově, jak je vneslo křesťanství do evropské kultury a jež jsou pro její další rozvoj nezbytné. Kvalitu výuky pokládáme za samozřejmý požadavek, ale současně stejně vysoko stavíme výchovné cíle, např. dobré vztahy, toleranci, úctu k lidem i věcem, lásku a pomoc. Jsme otevřeni všem žákům, kteří mají chuť tímto směrem kráčet, ať jsou jakéhokoliv vyznání nebo tolerantní ateisté. Svět třetího tisíciletí bude žádat soužití lidí různých ras, náboženství i názorů. Doufáme, že naše škola k tomu přispěje. Snažíme se, aby naši absolventi byli odpovědní a sebevědomí lidé, kteří vědomě rozvíjejí svoji osobnost, aktivně budují společenství a programově pracují pro druhé. U všech žáků klademe důraz na dobré osvojení dvou jazyků. Rozvoji existenciálních kompetencí a otevírání se celistvé skutečnosti světa v její křesťanské interpretaci má napomoci povinný předmět náboženství.Kapacita školy je 544 žáků v šestnácti třídách (prima až oktáva). Kapacita třídy je maximálně 34 žáků. Ve škole se nachází počítačová pracovna, laboratoř chemie, laboratoř biologie, zeměpisu a pracovna fyziky. Při výuce pedagogové používají moderní výukovou techniku (dataprojektory, multimediální tabule, …). I mimo vyučování žáci využívají počítače a internet. Máme vybudovanou oratoř pro školní mše a duchovní setkávání s knězem. Žáci se zde také mohou setkávat navzájem.

preview

Krkonošské gymnázium a Střední odborná škola

Strategické cíle školyVytvoření bezpečného a příjemného prostředí pro žáky a zaměstnancePostupné zavádění formativního přístupu ke vzděláváníPodpora jazykového vzdělávání (Erasmus+, program American Academy, nabídka jazykových kurzů k získání certifikátů (FCE), zahraniční zájezdy a výměnné vzdělávací pobyty žáků a pedagogů)Zavádění inovativní forem vyučování (projektové vyučování, tandemová výuka, zapojení odborníků z praxe, sdílení zkušeností, stínování, kolegiální sdílení)Evaluace školy (dotazníky – žáci, zaměstnanci, rodiče, absolventi, veřejnost), hospitační činnost, srovnávací testyPodpora aktivit a tvůrčího myšlení žáků, individuální přístup (zapojení do DoFe)Funkční systém inkluzivního vzdělávání (sociální rovnost, systém podpory pro žáky se SVP, systém vzdělávání nadaných a talentovaných žáků)Podpora environmentálně udržitelného a odpovědného chování žáků i zaměstnanců školy, probouzení/zvyšování zájmu o životní prostředí a způsoby, jak s ním šetrněji nakládatSystematická práce se zaměstnanci (DVPP, činnost předmětových komisí, pravidelné porady, nastavený systém odměňování, poradní sbory vedení školy), podpora jazykových kompetencí pedagogů, modernizace zázemí zaměstnancůRevize ŠVP (ICT do výuky, programování)Podpora kulturních a sportovních aktivit (budování vztahu k regionu, účast v soutěžích, pořádání soutěží, projekty)Rozvoj mezinárodní spolupráce a zapojení do projektů (+Polsko, Slovensko)Prohloubení spolupráce se ZŠ a SŠ v regionu, podpora firem školeBudování atraktivní tváře školy, vztahu žáků, rodičů i veřejnosti ke škole (komunitní setkávání, projektové dny, DOD, besedy s absolventy, zaměstnavateli atd.)Zajištění školního psychologa a speciálního pedagoga