preview

IUVENTAS - Soukromé gymnázium a Střední odborná škola s.r.o.

Profil školyIuventas-Soukromé gymnázium a Střední odborná škola s.r.o. umožňuje žákům získat úplné středoškolské vzdělání zakončené maturitní zkouškou v 8letém oboru Gymnázia, 4letém oboru Gymnázia v denní i dálkové formě. Ve čtyřletých studijních oborech nabízíme studium pedagogického, zdravotnického, přírodovědného lycea.Výuka je zajišťována v budově školy na adrese ul. Kounicova 1320/2, Ostrava-Moravská Ostrava. Škola má přilehlou zahradu a je situována v místě s velmi dobrou dopravní dostupností MHD jak v rámci Ostravy, tak i z hlediska dopravní dostupnosti z jiných okresů Moravskoslezského kraje.Škola má k dispozici 33 kmenových tříd, 2 tělocvičny, 2 učebny pro výuku informatiky, odborné učebny s interaktivní tabulí a projektory, jazykové učebny, učebny pro výuku hudební, dramatické výchovy,  výtvarné výchovy včetně učebny pro výtvarné techniky. Přírodovědnou a biochemickou laboratoř. K dispozici je rovněž školní knihovna a možnost využití internetu pro volný čas studentů.Pro žáky, kteří plní základní školní docházku v oboru 8-letého gymnázia je připraven školní klub IUVENTÍK. Zde mohou děti trávit čas před a po vyučování, dle potřeb a přání rodičů.Naše specifikajsme školou pro žáky a jejich rodiče, kteří hledají moderní systém vzdělávání a výchovy, individuální přístup a péči o jejich děti.ve škole vládne přátelská atmosféra, podporujeme rozvoj osobnosti studenta, respektujeme právo na jeho vlastní názorklademe velký důraz na spolupráci s rodiči a jejich informovanostvzdělávací a výchovné problémy jsou operativně řešeny s výchovným poradcem, metodikem pro prevenci – osobně i anonymněPedagogičtí pracovníci poskytují po domluvě bezplatně žákům konzultace s individuálním vysvětlením učiva.individuální přístup pedagogů vytváří podmínky, aby součástí profilu absolventa nebyly jen znalosti, dovednosti a sebevědomí, ale i zásady zdravého životního styluvýběr jazyků: NJ, Fr, ŠJ, RJ, Lapodporujeme praktické činnosti a dovednosti studentů v přírodovědných předmětech – biologii, fyzice a chemiiPedagogická a Zdravotnická lycea mají 14 denní povinnou souvislou praxi ve 3. a 4. ročníku.významnou roli přisuzujeme výuce cizích jazyků; získané dovednosti si žáci ověřují na zahraničních pobytechpečujeme o talentované žáky a nabízíme jim kurzy k získání znalostních certifikátůpropojujeme teorii s praxí; spolupracujeme externě ve výuce i mimo ni s odborníky z různých oborů

preview

Hořické gymnázium

Informace o školeHořické gymnázium je soukromá střední škola. Nabízí čtyřleté studium pro žáky z devátých tříd. Koncipujeme ji jako všeobecné gymnázium s širokou nabídkou volitelných a nepovinných předmětů jak přírodovědných, tak humanitních.Díky nižšímu počtu žáků je možné více individualizovat a diferencovat výchovně-vzdělávací proces podle potřeb jednotlivých žáků a do vyučování se také lépe začlení žáci se specifickými poruchami učení.Škola navázala spolupráci s univerzitami, dalšími školami ve městě, školami podobného zaměření z celé ČR a školami v zahraničí, kulturními institucemi, neziskovými organizacemi, sociálními ústavy, podnikatelskými subjekty aj.Zřizovatelem školské právnické osoby Hořické gymnázium jsou fyzické osoby, dlouholetí gymnaziální pedagogové: Mgr. Eva Slámová, Mgr. Jiří Slezák, Mgr. Šárka Šandová, Mgr. Sylva Zajícová.Obor vzdělání:79-41-K/41 Gymnázium Hodnoty školyŠkola umožňuje žákům zaměřit se více na průběh výchovně-vzdělávacího procesu, ne pouze na jeho výsledek.Výchova a vzdělání se realizuje ve vzájemném vztahu mezi učitelem a žákem, oba se od sebe učí, respektují své osobní názory a cesty k jejich realizaci.Výuka je založena především na aktivitě žáků, učitel je jejich zkušenějším průvodcem.Žák přijímá svou osobní odpovědnost za to, že se do realizovaného vzdělávacího systému zapojí. Učí se rozhodovat o sobě samém a učí se přijímat následky svého jednání.Výchova a vzdělávání se provádějí v každodenním životě také příkladem, prostředím, činnostmi, lidmi, s kterými se potkáváme, vlastními zkušenostmi a jejich vyhodnocením. Na utváření školy se kromě pedagogů podílejí také žáci, rodiče a zájemci z veřejnosti.

preview

Gymnázium, Šternberk, Horní náměstí 5

Škola byla založena jako české gymnázium ve městě s výraznou německou většinou v roce 1935. Dvě vzájemně propojené budovy jsou umístěny v historické části města Šternberk. Je jedinou střední školou poskytující všeobecné vzdělání ve městě s dobrou dopravní obslužností a výhodnou polohou s možností zajistit ubytování pro žáky ze vzdálenějších míst.Od svého založení s výjimkou válečných let působí gymnázium ve Šternberku nepřetržitě a vychovalo více jak 5500 absolventů. Zaměření osmiletého studia je všeobecné, u čtyřletého studia poskytuje škola možnost zaměření na cizí jazyky nebo všeobecné.Snahou školy je vytvoření podmínek pro vstřícný přístup k žákům se smyslem pro vzájemnou komunikaci, pochopení a toleranci. Školní vzdělávací program charakterizuje jeho název -– ECCE HOMO, biblické zvolání Piláta „Ecce Homo – Ejhle člověk“ vyjadřuje snahu všech učitelů gymnázia vidět v každém žákovi především člověka, ne jen žáka, studenta. Člověka v jeho různosti, s různým talentem a schopnostmi, s různým rodinným a sociálním zázemí, v různosti, která ovlivňuje jeho výsledky i vztah ke studiu stejně jako vrozené nadání. Škola chce být prostředím, ve kterém se žákům nejen dostává kvalitní a kvalifikované vzdělávací péče, ale zároveň se žáci ve škole cítí bezpečně a spokojeně. Zároveň tento název vyjadřuje úzkou vazbu na sídlo školy – město Šternberk.V roce 2012 byla zahájena revitalizaci gymnázia. Byly přebudovány některé odborné učebny a většina kmenových tříd.  Z nedůstojných prostor ve sklepě byla přestěhována žákovská knihovna do přízemí, konečně jsme se dočkali krásné nové funkční knihovny, která je propojena s počítačovou učebnou a vybavena novým elektronickým výpůjčním systémem. Nové tituly do žákovské knihovny nakupujeme z peněz O.P.S., evropských projektů a z prostředků, které studenti získají prodejem výrobků na Martinských slavnostech. V každé učebně je nainstalován dataprojektor a počítač, což usnadňuje a zatraktivňuje výuku všech předmětů – humanitních i přírodovědných. Průběžně je modernizováno počítačové vybavení školy – učitelé mají k dispozici tablety, zakoupena byla 3D tiskárna a další audiovizuální technika. Z chodeb zmizelo staré dřevěné obložení, byly vymalovány a vyzdobeny výtvarnými pracemi studentů školy. Vrcholem  rekonstrukce školy byla výměna oken, zateplení a nová fasáda v roce 2014. Na tyto úpravy následně navázala loňská oprava žákovských šaten a příprava rekonstrukce školní posilovny. Na obou budovách byla vybudována výkonná Wifi síť. To mimo jiné umožnilo od září 2017 přechod na elektronickou třídní knihu a s ní propojenou žákovskou knížku. Pro výuku tělesné výchovy slouží moderní sportovní hala ECCE HOMO otevřená v roce 2008. Byly sanovány vlhké omítky staré školní tělocvičny, kompletně obnoveno její hygienické zázemí, kompletně bylo zrekonstruováno (v podstatě nově vybudováno) venkovní školní hřiště s umělým povrchem a moderním vybavením. V loňském školním roce byla také dokončena rozsáhlá rekonstrukce odborných učeben a laboratoří biologie a chemie. Modernizací prostorů školy chceme vytvořit studentům gymnázia výborné podmínky ke studiu.Důkazem, že se to daří, jsou výsledky v nově zavedené státní maturitní zkoušce. Tato maturitní zkouška přinesla možnost srovnání s ostatními středními školami. V prvním roce těchto „nových“ maturit skončilo Gymnázium Šternberk na druhém místě v Olomouckém kraji. I v loňském školním roce studenty a učitele šternberského gymnázia potěšily výsledky písemných prací a didaktických testů z anglického jazyka. Výsledky profilových předmětů maturitní zkoušky také dokazují oprávněnou náročnost učitelů na znalosti žáků. Úspěšní jsou naši studenti také v programu Excelence, který hodnotí školy na základě výsledků, kterých dosáhli jejich žáci v krajských, ústředních a mezinárodních soutěžích. Byli také oceněni v programu Talent Olomouckého kraje. Pro pedagogické pracovníky znamenají výsledky maturit a soutěží důkaz toho, že kvalitně připravují studenty na jejich další dráhu na vysokých školách a že směr, kterým se gymnázium ubírá, je správný.