preview

Gymnázium Otokara Březiny a Střední odborná škola Telč

Proč studovat na Gymnáziu Otokara Březiny?• tradice a historie školy• kvalitní příprava ke studiu na všech typech vysokých škol včetně náročnějších oborů (lékařské, matematicko-fyzikální, právnické fakulty)• počet přijatých absolventů ke studiu na vysokých školách převyšuje 90% z přihlášených• 100% úspěšnost u státních maturit• výborné výsledky studentů v olympiádách a soutěžích okresních, krajských i celostátních kol• moderní vybavení učeben – dataprojektory, interaktivní tabule, připojení na internet• laboratoře chemie, fyziky, biologie• učebny jazyků, 3 počítačové učebny• ateliér pro výuku výtvarné výchovy, písárna• možnost volby volitelných předmětů, odborná profilace podle studijních zájmů• možnost volby jazyků – anglický, německý, francouzský, ruský• možnost složit některou z mezinárodně uznávaných zkoušek z cizího jazyka• jazykové exkurze – zájezdy do Anglie, Francie, Německa, Rakouska• odborné exkurze doplňující výuku, návštěvy kulturních akcí• lyžařské a vodácké kurzy• sportovní areál na hry a atletiku• posilovna, tělocvična a gymnastický sál• spolupráce s vysokými školami – MU Brno, VŠCHT Praha, ČVUT Praha• spolupráce s Akademií věd ČR• zapojení do projektů EU• spolupráce s partnerskými školami v zahraničí (Rakousko)• vlastní jídelna• aula• studentský časopis, studentský parlamentStudijní programNa škole je možné studovat tyto gymnaziální studijní obory: 79-41-K/81 všeobecné osmileté studium pro absolventy 5. tříd ZŠ79-41-K/41 všeobecné čtyřleté studium pro absolventy 9. tříd ZŠVšeobecné zaměření studia je ve vyšších ročnících doplněné možností volby volitelných předmětů.Studenti mají tuto možnost volby volitelných předmětů:dva ze tří cizích jazyků (A, N, Fr)jedna z výchov (Hv, Vv)nepovinné předměty - základy administrativy, fiktivní firmav septimě a ve 3. ročníku dva dvouhodinové předměty ze skupin (latina/deskriptivní geometrie/informatika; anglická konverzace/německá konverzace/francouzská konverzace)v oktávě a ve 4. ročníku dva dvouhodinové předměty ze skupin (latina/deskriptivní geometrie/informatika; anglická konverzace/německá konverzace/francouzská konverzace) a dva čtyřhodinové semináře z předmětů (M, F, Ch, Bi ZSV, Z, D)

preview

Gymnázium P. Křížkovského s uměleckou profilací, s.r.o.

Gymnázium Pavla Křížkovského vzniklo v Brně v roce 1993. Ve své koncepci vychází z tradic klasického vzdělání, avšak díky výuce uměleckých oborů a předmětů s nimi spojených se stává školou nového, nekonvenčního typu. Gymnázium studentům nabízí čtyři umělecké profilace: hudební, výtvarnou, literárně-dramatickou nebo hudebně-dramatickou.Spojení kvalitního všeobecného vzdělání gymnaziálního směru a uměleckých oborů je velmi přínosné, Pracovní trh příštího desetiletí bude od odborníků nejrůznějších profesí vyžadovat nejen dobré všeobecné vzdělání, ale také komunikační obratnost, tvořivost a schopnost nalézat nová řešení. Jsme přesvědčeni, že jsme nalezli recept, jak tyto dovednosti ve studentech probudit a rozvinout. Svědčí o tom vysoká úspěšnost našich maturantů při přijímání na vysoké školy a nakonec i úspěšnost u maturitních zkoušek.Jsme malá škola a všichni učitelé zde znají všechny žáky. Na malé škole vznikají jiné vztahy, než na škole velké. Naši učitelé si zpravidla rychle všimnou, když studenta něco trápí a mají více času promluvit s ním. Nemusíte se bát posílat ráno děti do školy. Přijdou do kolektivu bez hrubosti, do kolektivu v němž potkají mnoho pedagogů a kamarádů, kteří je budou inspirovat a obohacovat.Ti ze studentů, kteří se rozhodnou studovat umělecké obory u nás získají dobré základy – výtvarné, herecké, hudební. Naše škola je jednou velkou galerií prací mladých kreslířů a malířů. Do pozdních večerních hodin zní hudbou. Když se vypravíte večer do divadla, uvidíte na jevišti naše malé i mladé herce. Uvidíte tam i naše absolventy. S našimi dětskými herci se setkáte i na televizní obrazovce nebo v kině. A ještě jedna věc. Umělecké obory přinášejí svobodu volby a zodpovědnost svobody. Bude jen a jen na vašich dětech, jak vyjádří své pocity a myšlenky – v hudbě, obrazu nebo v básni. Učí se přemýšlet o sobě samých a současně vážit svá slova i postoje.Nejsme však jednostranně uměleckou školou. Naše absolventy najdete na všech typech vysokých škol a mnozí z nich vzpomínají na to, jak jim umělecká průprava pomohla lépe komunikovat, lépe přesvědčovat a přesvědčivěji argumentovat. Získané prezentační dovednosti se hodí i vědci žádajícímu o grant, obchodníkovi formulujícímu obchodní sdělení, manažerovi motivujícím svůj pracovní kolektiv. A v neposlední řadě – hudba, obrázky, divadlo – to vše výrazně obohacuje soukromý život. Věřte, že je to hodně. V životě přicházejí chvíle, kdy to všichni potřebujeme. Vaše děti budou o to bohatší.

preview

Gymnázium Petra Bezruče, Frýdek-Místek, příspěvková organizace

Škola rozvíjí schopnosti talentovaných studentů v různých soutěžích a olympiádách. Mimoškolní aktivity studentů jsou soustředěny zejména do sportovních kroužků. Studenti mají možnost návštěvy partnerských zahraničních škol v Holandsku a Německu, škola také každoročně organizuje ve spolupráci se školním sportovním klubem zimní a letní výcvikové kurzy.Gymnázium Petra Bezruče je státní škola zřizovaná Moravskoslezským krajem. Jedná se o příspěvkovou organizaci s identifikátorem školy 600 016 315. Studium je šestileté v oboru 79-41-K/61 Gymnázium. Hlavním dlouhodobým záměrem školy je připravit žáky pro studium na vysokých školách – poskytnout jim prostor pro orientaci v různých oborech a možnost získat hlubší znalosti v oboru, který je zajímá. Tomuto záměru je přizpůsoben učební plán, ve kterém je kladen důraz na možnost užšíspecializace žáka v 5. a 6. ročníku studia.Škola vyučuje těmto cizím jazykům: angličtině, španělštině, němčině a ruštině, volitelně pak latině. Povinným cizím jazykem je jazyk anglický, druhý cizí jazyk si volí žák od 1. ročníku dle aktuální nabídky– výuka jazyku je zahájena pouze při dostatečném počtu zájemců.Velký důraz je kladen také na výuku matematiky a přírodovědných předmětů, jejíž součástí jsou také laboratorní cvičení v laboratořích fyziky, chemie a biologie.Škola rozvíjí schopnosti talentovaných žáků v různých soutěžích, olympiádách a středoškolské odborné činnosti. Mimoškolní aktivity žáků jsou soustředěny do několika kroužků – hudební, divadelní a zejména sportovní (provozovaných ve spolupráci s AŠSK).Během celého studia je kladen důraz na vlastní odpovědnost žáků za své vzdělání.

preview

Gymnázium Pierra de Coubertina, Tábor, Náměstí Františka Křižíka 860

Gymnázium patří již po několik desetiletí mezi významné střední školy nejen v táborském, ale i v celém jihočeském regionu. Se svými 570 žáky a 55členným pedagogickým sborem ho lze v kontextu českých škol zařadit spíše k těm větším.Rozložitá secesní budova gymnázia, která v roce 2006 oslavila sté narozeniny, vytváří nepřehlédnutelnou dominantu centra města nad Jordánem. Tato budova z počátku 20. století byla v roce 1997 doplněna o nový komplex, jehož základ tvoří moderní sportovní hala, využívaná nejen pro vlastní výuku a běžné sportovní potřeby školy, ale pravidelně se stává i místem významných sportovních událostí lokálního, regionálního i celostátního významu. Díky bohaté sportovní tradici, pestrosti jazykové výuky, v níž významné místo zaujímá francouzština, a dalším příznivým faktorům obdržela v roce 1999 škola čestný název Gymnázium Pierra de Coubertina. Česká republika tak rozšířila síť coubertinovských škol, budovanou ze školských zařízení stejného jména na celém světě. Gymnázium získalo nebývalé mezinárodní kontakty a na pravidelných setkáních škol tohoto typu z různých zemí světa přebírá úlohu jakéhosi velvyslance našeho města, regionu i státu.Budeme-li hledat nějaký společný rys, který charakterizuje naše gymnázium, pak to bude patrně pestrost a rozmanitost v širším slova smyslu. Náhodného návštěvníka školy předně upoutá rozmanitost věku jejích žáků. V útrobách gymnázia se totiž každodenně míjejí jedenáctiletí žáčci s devatenáctiletými studenty. Je to dáno faktem, že v naší škole se vyučuje třem rozdílným oborům: čtyřleté studium všeobecného zaměření pro žáky 9. tříd základních škol patří nejen u nás, ale i v celém českém školském systému k dosud nejrozšířenějším. Výjimečnost šestiletého dvojjazyčného studia pro žáky od třinácti let spočívá nejen v jeho samotné existenci na táborském gymnáziu, v České republice totiž vyučují stejný obor pouze tři další školská zařízení, ale i v unikátním a vyváženém propojení základních metod českého a francouzského školství. Na tomto oboru významnou měrou participuje i francouzská strana, jelikož jeho fungování předpokládá mj. i přítomnost rodilých mluvčích na škole, studium podle originálních metod a učebnic atp. Ti nejmenší a nejživější žáčci gymnázia budou patrně patřit do některých z tříd osmiletého studia, jehož tradice byla i na naší škole obnovena po politických a společenských změnách roku 1989.Obecně je tedy zřejmé, že naše škola nabízí svým žákům pestrou škálu možností při volbě studia cizích jazyků – naši žáci tradičně upřednostňují anglický jazyk, dlouhodobě zřejmá je i tendence věnovat se němčině, v poslední době sílí zájem o španělštinu a francouzštinu. V nabídce cizích jazyků je i ruština.

preview

Gymnázium Přírodní škola, o.p.s.

Přírodní škola byla založena v roce 1993 jako alternativa k velkým státním gymnáziím. Naší hlavní filozofií je, aby škola byla plnohodnotným životem tady a teď, ne pouze přípravou na profesi v budoucnu, místem, kde každý najde své místo a může se realizovat bez ohledu na věk, talent, nebo zaměření. Důraz klademe na společenství, které společně žije, tvoří a je otevřené okolnímu světu.Hodnoty, na kterých stojí naše školatýmový duchučení jako osobní rozvojpřekonávání sebe samasamostatnost a zodpovědnostaktivní pomoc ostatnímosobní příkladempatie a úcta k druhýmpoctivost a opravdovostpraktičnostsmysluplnost a přesahsouznění s přírodouMise – proč naše škola existuje?Škola v našem pojetí je všestrannou přípravou i plnohodnotným životem.Do všeho, co ve škole děláme, maximální měrou zapojujeme děti.Jak se snažíme misi naplnit:výchova a vzdělávání probíhají prostřednictvím společných činností a osobního příkladu - děti se nejvíce učía vychovávají navzájem od sebe v přirozených (tj. věkově smíšených) skupináchspolečné vytváříme pravidla a snažíme se o jejich důsledné dodržování (řád všedního dne)děti by měly cítit, že jsou přijímány, že se jim osobně věnujeme a máme je rádimáme  promyšlený systém  studentské samosprávy, která se významně podílí na rozvoji,organizaci a hodnocení naší školyvše co děláme, by mělo být smysluplné a užitečné i pro naše okolímezioborové vzdělávání